اجاره مزرعه خورشید دماوند

(تعداد بازدید: 29482)   تهران ,  دماوند ,  محمودیه  کد اقامتگاه: 2302001 200+ 200+ نفر شب
شروع از  3700000

2301000 تومان

مزرعه خورشید در فاصله 17 کیلومتری از شهر دماوند استان تهران واقع شده است. اقامتگاه در زمینی به مساحت 8 هکتار و زیر بنای 600 مترمربع بصورت همکف بنا شده که با دارا بودن 19 سوئیت اقامتی (با معماری و دکوراسیون مشابه) دارای بالکن رو به قله دماوند، حداکثر ظرفیت پذیرایی از 104 نفر را دارد. سوئیت ها بصورت تخت خواب و سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی دارند.
این دهکده در منطقه باصفا و منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته که فضای دل نشینی را برای دوری از زندگی شهری و ماشینی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. تماشای مناظر و چشم انداز بی نظیر به سمت قله دماوند و دشت‌های همجوار، تنفس هوای مطبوع روستا و قدم زدن هنگام غروب آفتاب در این مزرعه وسیع با حیواناتی نظیر گاومیش، بزغاله، شترمرغ، گوسفند، ماکیان، شتر و... از زیباترین بخش‌های اقامتتان خواهد بود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این اقامتگاه، مصالح ساخت آن است که تماما با سنگ نمک بوده و حتی تخت و آباژور آن نیز نمکی می‌باشد.
این مجتمع امکان اسب سواری، الاغ سواری، تراکتور سواری، فرغون سواری، شنا کودکان در استخر و کسب تجاربی نظیر پخت نان، ماهیگیری، فرغون سواری، شتر سواری، تیراندازی و شیردوشی را برای میهمانان خویش فراهم نموده تا در ثبت خاطراتی بیاد ماندنی، شریک لحظات شیرینشان گردد. از جاذبه‌های گردشگری اطراف اقامتگاه نیز می‌توان به پیست اسکی آبعلی، دریاچه تار، امامزاده هاشم، برج شیخ شبلی، چشمه سیاه سنگ، رودخانه تار، آبشار تیزاب و چشمه اعلا اشاره کرد.

- استفاده از استخر، جکوزی و بوفه صبحانه برای مهمانان رایگان می باشد.

اگر قصد رزرو اقامتگاه را دارید حتما اینجا را مطالعه بفرمایید.
درخواست رایگان رزرو
تضمین بهترین قیمت
رزرو آنلاین اقامتگاه
تاریخ ورود
تاریخ خروج
3700000 تومان
2301000 تومان
تاریخ ورود و خروج را انتخاب کنید



  • تعداد بزرگسال
  • تعداد خردسال

خدمات رزرو شده شما:

رزرو مزرعه خورشید دماوند

calender
calender
  • تعداد بزرگسال
    + -
  • تعداد خردسال
    + -
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید
حداکثر ظرفیت 5 نفر
سوئیت 40 متری دارای 1 اتاق هال (با 2 تخت دبل و لحاف و پتو برای 1 نفر اضافه)، امکانات (مبلمان، یخچال، چای ساز، سشوار، دمپایی، شامپو، باربیکیو) و تراس 8 متری با میز و صندلی.سیستم گرمایش شوفاژ و بدلیل موقعیت ییلاقی اقامتگاه پنکه. سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی و 10 سرویس بهداشتی ایرانی مشترک در حیاط.
توضیحات و تقویم قیمتی
حداکثر ظرفیت 11 نفر
سوئیت 80 متری شامل اتاق پذیرایی 50 متری، 2 اتاق خواب 15 متری، 2 تخت دبل، 4 تخت سینگل، با امکانات( مبلمان، یخچال، چای ساز، سشوار)، تراس 5 متری چشم انداز روبه قله دماوند، سیستم گرمایشی شوفاژ و سیستم سرمایشی پنکه زمینی. سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی، 10 سرویس بهداشتی ایرانی مشترک در حیاط.
توضیحات و تقویم قیمتی
خدمات رزرو شده شما :

مبلغ قابل پرداخت




نکات مربوط به رزرو مزرعه خورشید دماوند:



اطلاعات تکمیلی اقامتگاه

  • مجموعه گردشگری خورشید؛ دیدنی‌ها و تفریحات

مجموعه گردشگری خورشید، اولین مزرعه گردشگری ایران است. این مجموعه گردشگری که به نام «مزرعه گردشگری خورشید» شهرت دارد، بر پایه بوم‌گردی و توریسم کشاورزی بنا شده است. گردشگری توریسم با هدف تغییر سبک زندگی شهری برای نزدیکی به طبیعت ابداع شد و تفریحات آن برپایه کشاورزی و دامداری شکل گرفت. 
مزارع گردشگری با هدف تعامل با طبیعت، انسان‌ها را برای دوری از فضای شلوغ شهر و قرارگیری د رمحیطی آرامش‌بخش، جذب خود می‌کنند. مزرعه گردشگری خورشید تنها مزرعه گردشگری ایران محسوب می‌شود.

مسیر تهران به مزرعه خورشید

  • گردشگری مزرعه چیست؟

گردشگری مزرعه، گردشگری کشاورزی یا اگروتوریسم، شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که علاوه بر ایجاد درآمد برای کشاورزان و خانواده‌های روستایی، نیازهای تفریحی گردشگران را نیز تامین می‌کند.
در گردشگری مزرعه، گردشگر اوقات فراقت خود را به قصد لذت بردن از طبیعت و حیوانات، همچنین دوری از استرس و شلوغی شهر در مزرعه می‌گذراند. در مواردی آشنایی با زندگی روستایی و آموزش مزرعه‌داری از دیگر اهداف سفر به مزرعه گردشگری خورشید است.  


تفریحات جذاب مزرعه و آب و هوای مطلوب آن سبب تقویت روحیه گردشگران می‌شود. بیشترین متقاضیان سفر به مجموعه گردشگری خورشید، پایتخت نشینان هستند. مهم‌ترین انگیزه پایتخت‌نشینان از سفر به دماوند، نزدیکی پایتخت به مزرعه، رهایی از شلوغی شهر تهران برای چند روز و پناه بردن به مزرعه خورشید برای آرامش و تفریح است. 

رستوران مزرعه

  • وجه تسمیه نام مزرعه خورشید

شاید از خود پرسیده باشید چرا صاحب مزرعه، نام مجموعه را خورشید گذاشته است؟ پاسخ این است که مزرعه خورشید دماوند، بیش از۱۰۰۰۰  پنل خورشیدی دارد که از آنها انرژی برق تولید می‌شود. برق تولیدی مزرعه خورشید به شبکه برق ملی وصل است و نیاز هزاران خانوار را تامین می‌کند. 
مزرعه خورشید با نصب پنل‌های خورشیدی، پیشگام تولید انرژی پاک برای محیط زیست شده و از این طریق به حفظ آن کمک کرده است؛ زیرا با استفاده از نیروی برق، از ایجاد آلودگی‌های محیطی منشا گرفته از سوخت‌های دیگر پیشگیری می‌کند.

محصولات ارگانیک مزرعه


مزرعه خورشید با تولید برق، علاوه بر حفظ پاکیزگی محیط زیست، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است تا از این طریق به توسعه اقتصاد منطقه کمک کند. این پروژه سود بسیاری را برای صاحب آن و شهر دماوند به ارمغان آورده است.
تعداد مزارع گردشگری در دنیا برای حفظ اکوسیستم طبیعت و جانوران، همچنین بهبود سلامت روح و روان انسان‌ها رو به افزایش است؛ اما هنوز این مسئله به طور کامل در ایران برای فعالان عرصه گردشگری جا نیفتاده است و مجموعه گردشگری خورشید تنها مزرعه گردشگری ایران محسوب می‌شود. 

نمایی از سوئیت‌های دهکده اقامتی با چشم انداز قله د

هتل نمکی


مالک مزرعه، تفریحات هیجان‌انگیزی برای لذت گردشگران در آن ایجاد کرده است؛ همچنین وی، با بنای هتل نمکی که سومین هتل نمکی جهان محسوب می‌شود، خیال گردشگران را از بابت اقامت در مزرعه نیز راحت کرد.

  • تاریخچه بنای مزرعه گردشگری خورشید

تاریخچه بنای مزرعه خورشید به دهه ۹۰ شمسی می‌رسد. علی خدابخشی، دانش‌آموخته مهندسی کشاورزی، فعال محیط زیست و طبیعت‌گردی، اولین پروژه گردشگری کشاورزی در ایران را بنیان‌گذاری کرد. او بعد از فراغت از تحصیل، یک قطعه زمین را در سال ۱۳۷۸ برای اجرای طرح دامداری، از دولت به شکل اجاره به شرط تملیک دریافت کرد و در آن مشغول به کار شد. 

تراس و چشم انداز دهکده اقامتی با چشم انداز قله دما

چشم انداز تراس هتل نمکی

محبوبه ملکی، دانش‌آموخته تربیت‌بدنی، کوهنورد، کارشناس گردشگری و فعال محیط زیست، همسر آقای خدابخشی است. مزرعه خورشید در سال‌های اولیه زندگی این زوج، یک دامداری عادی فاقد برق، آب و مسیر دسترسی بود و امکاناتی نداشت. آنها در سال ۱۳۸۴ خانه چوبی مشترک خود را در مزرعه خورشید ساخته و زندگی را آغاز کردند. 
خانواده دونفره خدابخشی، علاوه بر کشاورزی و دام‌پروری، برنامه اجرای تورهای طبیعت‌گردی در ایران و جهان را به طور جدی دنبال می‌کردند و درآمد حاصل از اجرای تورها را برای آبادانی مزرعه به کار بستند. 

دامداری در مزرعه

زوج خدابخشی، ایده تاسیس مزرعه گردشگری را از طریق سفر به نقاط مختلف در نظر گرفتند؛ زیرا هیچ نمونه‌ای از این نوع مزرعه در ایران نبود. آنها تصمیم گرفتند مزرعه خود را به مزرعه گردشگری تبدیل کنند. 
این زوج توانا نمونه‌هایی از مزرعه گردشگری را که در جهان وجود داشتند، مطالعه و بررسی کردند؛ سپس با الهام از کشورهای اروپایی، مزرعه گردشگری خورشید را با محوریت دامپروری، در دامداری خود بنا کردند و در این راه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند. 

غروب خورشید در دهکده اقامتی با چشم انداز قله دماون

محوطه مزرعه


سرانجام مزرعه گردشگری خورشید در تیرماه ۱۳۹۷ افتتاح شد. عملکرد آنها بر رشد صنعت گردشگری ایران و اشتغال‌زایی تاثیر عیمقی گذاشت. با بنای هتل نمکی خورشید، که اولین هتل نمکی در ایران و سومین هتل نمکی جهان به شمار می‌رود، پروژه آنها کامل شد. این مزرعه از آن زمان تا امروز، پذیرای طبیعت‌دوستان فراوانی از سراسر ایران و جهان بوده است. 

گل کاری در مزرعه خورشید دماوند

بازدید از مزرعه خورشید با هدف استفاده از محصولات ارگانیک، قرارگیری در طبیعت و تعامل با آن، بازدید از حیوانات اهلی منطقه و استفاده از تفریحات و امکانات فوق‌العاده موجود در آن صورت می‌گیرد.

  • بهترین زمان بازدید از مزرعه گردشگری خورشید

مزرعه گردشگری خورشید در تمامی فصل‌ها زیباست؛ اما در فصل‌های بهار و تابستان که هوا گرم است، همه تفریحات قابلیت استفاده را دارند. استخرهای روباز مزرعه، بازدید از حیوانات متنوع، تماشای آب‌بازی‌ گاومیش‌ها و دیگر زیبایی‌های مزرعه در فصل‌های گرم سال جذاب‌تر است؛ پس فصل بهار بهترین فصل سفر و بهترین زمان بازدید از مزرعه گردشگری خورشید محسوب می‌شوند. 

گل کاری در مزرعه خورشید دماوند

  • تفریحات مزرعه خورشید

مجموعه گردشگری خورشید امکانات تفریحی بسیار خوبی برای استفاده گردشگران تدارک دیده است. یادتان باشد هنگام ورود به مزرعه خورشید، باید ورودی بپردازید. استفاده از تفریحات موجود در مزرعه نیز هریک به طور جداگانه، نیازمند پرداخت ورودی هستند. 

تفریحات مزرعه خورشید عبارتند از: 

 1- ایستگاه ماهی گیری :

ماهی‌گیری از تفریحات جذاب و هیجانی مزرعه برای گردشگران است. حدود ۲۰۰۰ ماهی کپور در استخر پرورش ماهی خورشید زندگی می‌کنند که گردشگران علاقه‌مند به صید ماهی، از آنها بهره می‌برند. در مزرعه خورشید بعد از صید ماهی، می‌توانید ماهی‌های صید شده خود را کباب کنید. تجربه یک نهار مفصل خوشمزه که حاصل تلاش خودتان است، خاطره به یادمانی برای شما به جای می‌گذارد.

ماهیگیری در دهکده اقامتی با چشم انداز قله دماوند (

ایستگاه ماهیگیری

2- دلیجان و تراکتورسواری :

تجربه سوار شدن بر تراکتور و دلیجان سواری در دامنه‌های قره‌قاج، برای گردشگران هیجان انگیز است. آنها با سوار شدن بر واگن تراکتور می‌توانند به ایستگاه آخر بروند. دره خورشید و چشمه شاهان، ایستگاه‌های آخر هستند. کشاورزان در آنجا محصولات ارگانیک پرورش می‌دهند و گردشگران از آنجا خرید می‌کنند. امکانات برای آموزش تراکتورسواری و کار با آن در آنجا نیز برای علاقمندان فراهم است. 

دلیجان سواری

3- ایستگاه فرغون‌سواری :

فرغون‌سواری از دیگر امکانات مزرعه خورشید محسوب می‌شود. این تفریح خاطره‌انگیز برای تمامی گروه‌های سنی مجاز است. فرغون‌ها به آیینه بغل و ترمز مجهزند و اغلب کودکان و نوجوانان از آنها استفاده می‌کنند. برخی اوقات، مسابقات فرغون‌سواری در مزرعه برگزار می‌شود که شور و هیجان آن برای گردشگران جذابیت فراوانی دارد.

ایستگاه فرغون سواری

4- سرسره کوهستانی(آلپاین) :

سرسره کوهستانی مزرعه خورشید، اولین سازه به سبک آلپاین در ایران است. این نوع سرسره اولین بار در رشته کوه آلپ ساخته شده بود. طول سرسره حدود ۸۰ متر و عرض آن یک متر است.. سرسره با شیب ۴۵ درجه ساخته شده و بازی با آن هیجان فراوانی دارد

سرسره آلپاین

5- بازی‌خانه مزرعه خورشید :

بازی‌خانه مزرعه خورشید، سالنی سرپوشیده است و بازی‌های متنوعی چون بیلیارد، ابرهاکی، فوتبال دستی و ... در آن رایج است. این تفریحات را برای استفاده تمامی رده‌های سنی در نظر گرفته‌اند.

بازی خانه مزرعه

6- هزارتوی کودکانه مزرعه :

هزارتو مکانی برای بازی‌های هیجانی کودکان است. هزارتو جایی است که در آن کودکان قوه خیال خود را تقویت می‌کنند. هزارتوهای مزرعه خورشید به سبک‌هایی خاص با پرس‌های علوفه ساخته شده‌اند و کودکان با حرکت در بین آنها، غرق لذت می‌شوند.

7- زمین ماسه بازی کودکان :

ماسه‌بازی یکی از امکانات تفریحی مزرعه خورشید است. این تفریح استاندارد کودکانه، در تمامی کشورهای پیشرفته جهان رایج است. برای این نوح تفریح، از زمین‌های ماسه‌ای دارای فضای استاندارد استفاده می‌شود. هدف از ایجاد این فضا، تقویت مهارت‌ها و خلاقیت در کودکان به همراه ایجاد هیجان در آنها است.

زمین ماسه بازی کودکان

8 - الاکلنگ چوبی :

یکی از تفریحات و سرگرمی‌های مزرعه خورشید، الاکلنگ بازی است. الاکلنگ از یک چهارپایه چوبی مثلثی شکل و طناب ساخته شده و بسیار شبیه یک ترازو است. سازندگان این وسیله بازی، الگوی آن را از الگوی الاکلنگ باغ گل هلند برداشته‌اند. بازی با الاکلنگ چوبی مزرعه خورشید برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز است. 

گل های سریش تماشایی

9  - پخت نان در مزرعه خورشید :

مزرعه خورشید مجهز به نانوایی است. این نانوایی برای آموزش و تجربه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به پخت نان تهیه شده است. چند تنور گازی در اتاق نانوایی قرار دارد و یک خانم، طریقه پخت نان را به کودکان آموزش می‌دهد. 

پخت نان در مزرعه

10 - استخر و جکوزی مزرعه خورشید :

مجموعه گردشگری خورشید مجهز به استخر چهارفصل و جکوزی است. استخرها را برای استفاده خانم‌ها و آقایان به طور مجزا در نظر گرفته‌اند. استخرها همچنین به سیستم تصفیه هوا، دستگاه خشک کننده سر و بدن مجهز هستند. استخرها را برای کودکان با عمق کم و برای بزرگسالان با عمق متوسط در نظر گرفته‌اند. 
استفاده از استخرها در سانس‌های عمومی برای مهمانان هتل رایگان است و اجاره آنها به‌صورت خانوادگی تا ساعت ۱۲ شب امکان‌پذیر است؛ اما باید برای آن هزینه مجزا بپردازید.

استخر و جکوزی در مزرعه

  • حیوانات مزرعه خورشید

حیوانات اهلی زیادی در مزرعه خورشید هستند. این حیوانات برای تولیدات دامی و آشنایی گردشگران پرورش داده می‌شوند. شتر، گاومیش، گاو، الاغ، بزغاله، گوسفند، انواع پرندگان اهلی و زنبورهای عسل در مزرعه زندگی می‌کنند و هریک تفریحات مخصوص به خود دارند که گردشگران از آنها لذت می‌برند. 

مهدکودک حیوانات :

در مزرعه خورشید حیوانات بسیار کوچکی زندگی می‌کنند که تازه متولد شده‌اند. این مکان که به مهدکودک حیوانات معروف است، برای استفاده کودکان در نظر گرفته‌اند. این مهدکودک جایی است که کودکان از نزدیک با حیوانات کوچک و کم‌خطر ارتباط برقرار می‌کنند و از تماشای آنها لذت می‌برند. 

مهد کودک حیوانات

ایستگاه شترسواری :

ایستگاه شترسواری از تفریحات جذاب مزرعه گردشگری خورشید است و گردشگرانی که به شترسواری علاقه دارند از آن استفاده می‌کنند. لذت شترسواری در مزرعه، به اندازه سافاری شتر در کویر‌های ایران هیجان‌انگیز نیست؛ اما جذابیت منحصر به فردی دارد. 

ایستگاه شترسواری

ایستگاه شیردوشی :

ایستگاه شیردوشی مزرعه خورشید به گردشگران علاقه‌مند به شیردوشی، امکان کسب تجربه‌ای نوستالژیک را می‌دهد و آنها را از نزدیک با نحوه شیردوشی گاوها آشنا می‌کند. 

پیست اسب سواری مزرعه خورشید :

مزرعه خورشید باشگاه اسب سواری دارد که کادر مجربی دارد. فرصت آموزش اسب‌سواری در این پیست برای گردشگران مهیا شده است و به صورت تخصصی و تفریحی از آن استفاده می‌شود. 
اسب‌های حرفه‌ای آماده استفاده گردشگران در مزرعه هستند. تورهای اسب‌سواری مجموعه، روزهای خاطره‌انگیزی برای گردشگران علاقه‌مند به سواری رقم می‌زنند. 

پیست اسب سواری

 پیست الاغ‌سواری :

پیست الاغ‌سواری یکی دیگر از تفریحات جذاب مزرعه گردشگری است. این پیست جذاب ۱۵ راس الاغ دارد که از آنها برای سواری استفاده می‌کنند. تجربه الاغ‌سواری در این مکان بسیار جذاب و مفرح است. گردشگران با شرکت در این تجربه لذت‌بخش، با حیوانات اهلی و حمل و نقل در روزگاران گذشته آشنا می‌شوند. 

الاغ سواری در  دهکده اقامتی با چشم انداز قله دماون

پیست الاغ سواری

 کندوی عسل شیشه‌ای :

گردشگری زنبور یا آپیتوریسم ایران، برای اولین بار، در مزرعه گردشگری خورشید پایه‌گذاری شد. مراحل زندگی زنبور عسل در این زنبورخانه از پشت یک کندوی شیشه‌ای برای گردشگران نمایش داده می‌شود. 
محصولات زنبور عسل، در این بخش از مزرعه خورشید، تولید و به گردشگران عرضه می‌شود. عسل و محصولات درمانی چون قرص، ژل رویال، قطره و قرص بره موم، تولید و به فروش می‌رسد. تماشای فعالیت‌های زنبور عسل و مشاهده پروسه تولید عسل از پشت کندوی شیشه‌ای، بسیار جذاب است.

زنبور خانه مزرعه

استخر گاومیش‌ها :

در مزرعه خورشید امکانات لازم برای نگهداری از گاومیش‌ها مهیا است. گاومیش‌ها در فصل گرم تمایل زیادی به آب دارند. استخر گاومیش‌ها برای شنا، بازیگوشی، آب تنی آنها در استخر، برای تماشای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز است. گردشگران می‌توانند این منظره جذاب را از نزدیک ببینند و لذت ببرند. 

باغ آفتابگردان


پرنده‌خانه مزرعه :

پرنده خانه مزرعه خورشید، از دیگر تفریحات جذاب آن است. انواع پرندگان اهلی و زیبا در این مزرعه زندگی می‌کنند. این پرنده‌ها نژادهای متنوع مرغ، خروس، بوقلمون، اردک، غاز و ... را شامل می‌شوند. 

حیوانات دهکده اقامتی با چشم انداز قله دماوند (2302

پرنده خانه مزرعه

خرگوش‌‌خانه، تفریحی کودکانه :

خرگوش‌خانه یکی دیگر از بخش‌های تفریحی مزرعه خورشید است که در آن نژادهای متنوعی از خرگوش‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند. این بخش از مزرعه برای کودکان جذابیت زیادی دارد؛ زیرا در داستان‌هایی که برای آنها تعریف شده، خرگوش حیوانی جذاب و باهوش معرفی شده است.

خرگوش خانه مزرعه

  • جاهای دیدنی مزرعه خورشید

باغ دره خورشید :

باغ‌دره در نزدیکی مزرعه خورشید است. این بخش از مزرعه، هوایی خنک، فضایی سرسبز و لذت‌بخش دارد و آرامش‌بخش‌ترین جای مزرعه به شمار می‌رود. این فضا مخصوص کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک است و از آن برای تراکتورسواری استفاده می‌شود. 

باغ دره خورشید

پل معلق کابلی مزرعه خورشید :

پل معلق کابلی در مجموعه گردشگری خورشید، طولانی‌ترین و بلندترین پل کابلی در مرکز ایران به شمار می‌رود. این پل معلق، ظرفیت پیاده‌روی ۳۵ نفر به طور هم‌زمان را دارد. و تماشای چشم‌انداز مناطق اطراف از روی آن، بسیار جذاب و لذت‌بخش است.

پل معلق چوبی

 سالن اجتماعات مزرعه خورشید :

سالن اجتماعات مزرعه خورشید، مکانی برای استراحت، اجرای همایش‌ها و مراسم‌های مختلف است. این سالن تخت‌هایی سنتی دارد و آن را به سیستم گرمایی و خنک کننده مجهز کرده‌اند. داخل سالن را با پوشش‌های محلی شهرهای مختلف ایران تزئین کرده‌اند.

محصولات ارگانیک مزرعه

کافی‌شاپ و فروشگاه :

مزرعه خورشید به کافی‌شاپ، رستوران و فروشگاه مجهز است و گردشگران می‌توانند به راحتی نیازهای غذایی خود را با استفاده از این جاها رفع کنند. کافی‌شاپ مجموعه به باریستای بین‌المللی مجهز است. غذاهای رستوران مجموعه، نیز کیفیت مطلوبی دارند و از مواد غذایی ارگانیک و تازه تهیه می‌شوند. 
فروشگاه مزرعه، علاوه بر مواد غذایی مورد نیاز گردشگران، محصولات ارگانیکی چون تخم مرغ محلی، گردو و عسل را نیز به گردشگران ارائه می‌کند؛ همچنین صنایع دستی نیز در آن به فروش می‌رسد.

کافی شاپ مزرعه

  • اقامت در مجموعه گردشگری خورشید

هنگام سفر به مزرعه خورشید نگران اقامت خود نباشید؛ زیرا صاحب مزرعه از قبل فکر هه‌چیز را کرده است. هتل نمکی مجموعه خورشید، با بلوک‌های نمک ساخته شده آن را برای اقامت گردشگران در نظر گرفته‌اند. با اقامت در این هتل زیبا، اقامتی خاطراه‌انگیز را در آن تجربه می‌کنید. 

مجموعه گردشگری مزرعه خورشید

اگر تمایلی به اقامت در هتل نمکی نداشتید، اجاره ویلا در شهر یا استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبای دماوند، گزینه دیگری است که پیش رو دارید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی دماوند برای گردشگران با سلیقه سنتی، در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

هتل نمکی مزرعه خورشید :

هتل نمکی با امکانات و خدمات متنوع، برای علاقمندانی که می‌خواهند چند روزی را در مزرعه گردشگری خورشید اقامت کنند، در نظر گرفته شده است. هتل نمکی مزرعه خورشید در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ هجری شسمی با ۱۶ سوئیت مختلف افتتاح شد. این هتل رو به کوه دماوند و با خاصیت انرژی درمانی ساخته شده است.

شب در سوئیت 4 نفره دهکده اقامتی با چشم انداز قله د

هتل نمکی

  • امکانات هتل نمکی

هتل دو نوع اتاق دارد که به سوئیت‌های چهار و هشت نفره تفسیم می‌شوند. ویژگی مهم اتاق‌های هتل، مواد آنها است. مصالح به کار رفته در هتل و تخت خواب‌ها همه از جنس نمک هستند. وجود نمک و سفیدی آن بر در دیوار هتل، خاصیت انرژی‌درمانی دارد. 
واحدهای اقامتی هتل خورشید مجهز به کمد، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام اختصاصی، سشوار و یخچال است. سرویس‌های بهداشتی ایرانی نیز در محوطه ساختمان برای استفاده گردشگران تدارک دیده شده‌اند. 

هتل نمکی


پنجره اتاق‌ها بزرگ است و نور کافی برای اتاق‌ها تامین می‌کند. واحدها، تراس‌هایی با چشم‌انداز رو به دماوند دارند که منظره آن از دید گردشگران، بسیار زیبا است.‌
هتل نمکی خورشید که تنها هتل نمکی ایران است، با درنظر گرفتن اقامت گردشگران خارجی، امکانات مجهزی را در هتل تدارک دیده است. کارکنان هتل به زبان انگلیسی مسلط هستند. 
هتل نمکی خورشید، پارکینگ روباز با ظرفیت ۱۶ ماشین دارد که از آن برای استفاده مهمانان دارای خودروی شخصی استفاده می‌شود. 

ایستگاه فرغون سواری

صرف غذای محلی در هتل نمکی :

رستوران هتل نمکی برای انجام خدمات غذایی به مهمانان هتل راه‌اندازی شده است. این غذاها بیشتر به سبک سنتی به مهمانان ارائه می‌شوند. جوجه، دیزی، انواع چلو و دمپخت گوجه از غذاهایی هستند که گردشگران سفارش می‌دهند. هتل نمکی به کافی‌شاپ نیز مجهز است و انواع نوشیدنی‌ و اسنک‌ در آن برای گردشگران سرو می‌شوند. 

غذای محلی در رستوران مزرعه

  • اجرای آیین‌های فرهنگی در مزرعه خورشید

مزرعه خورشید آیین‌های سنتی، باستانی و رویدادهای فرهنگی ایرانی و بین‌المللی را در برخی از روزهای سال اجرا می‌کند؛ مراسم شب یلدا که بلندترین شب سال شناخته می‌شود و سابقه‌ای کهن در فرهنگ ایران‌زمین دارد، یکی از مراسم‌هایی است که با شکوهی خاص در مزرعه برگزار می‌شود.
شب یلدا در مزرعه خورشید با اجرای موسیقی اصیل ایرانی، حافظ‌خوانی، روشن کردن آتش و شکل‌دادن سفره‌های رنگی و چیدن آجیل و خوراکی‌های مخصوص این شب تدارک دیده می‌شود. گردشگرانی که در فصل پاییز و آغاز زمستان به این منطقه می‌روند از حضور در جشن این شب به‌یادمانی بهره‌مند می‌شوند. 

غذای محلی در رستوران مزرعه


گردشگری مزرعه خورشید، با هدف ایجاد فضاهای طبیعی سنتی، تولیدات ارگانیک و تفریحات جذاب بنا شد؛ اما گردشگران اغلب برای رهایی از استرس، فضاهای شلوغ شهری و درمان ناراحتی‌های روحی ناشی از افسردگی از این مزرعه استفاده می‌کنند. با تجربه بازدید از مزرعه خورشید و استفاده از تفریحات آن، لحظاتی جذاب و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.



موارد مشابه





امتیاز کاربران

میانگین امتیاز کاربران

از مجموع 19 رائ داده شده

معماری و منظره:4.3 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:2.6 از 5

وضعیت نظافت:3.7 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:2.7 از 5



دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران
12 دیدگاه ثبت شده است

فائزه (رزرو کننده) سوئیت 40 متری با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در آذر 1402 22 آذر 1402
درود
من بابت منظره و اتاقی که داشتیم ازتون تشکر میکنم
ولی غذا افتضاح بود آنقدر که باید بهداشت رو بفرستیم بیاد اونجا
فقط فقط اتاق خوب بود همین و بس
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:2 از 5

وضعیت نظافت:5 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:2 از 5


الهه (رزرو کننده) سوئیت 80 متری با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در شهریور 1402 12 شهریور 1402
نظافت خوب نبود سرویس به شدت بو میداد....سوپر مارکت مایحتاج رو تامین نمیکرد کلا نسبت به پولی که میگیرن سرویس خیلی ضعیفی ارائه میدن
معماری و منظره:4 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:2 از 5

وضعیت نظافت:2 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:3 از 5


علی (رزرو کننده) سوئیت 40 متری با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در خرداد 1402 18 خرداد 1402
مدیریت داخلی انسان متشخص و انتقاد پذیر و در رفع معایب کوشا بود و از این حیث قابل تقدیر است
معماری و منظره:3 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:3 از 5

وضعیت نظافت:3 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:3 از 5


نسیم (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در خرداد 1401 19 خرداد 1401
بسیار ممنون از مهمان نوازی و تبریک فراوان بابت خلاقیت در ایجاد و پشتکار برای حفظ مجموعه.
پیام ارسالی قبل از سفر که واتساپ شد بسیار جامع و کامل بود.

*تمیزی اتاق ها :عالی

*پرسنل هتل و مجموعه :بسیار خوش برخورد و با حوصله

سفر به مزرعه خورشید تجربه ای است که نباید از دست داد
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:5 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:3 از 5


رضا (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در فروردین 1401 17 فروردین 1401
خیلی جای خوبی بخصوص برای بچه هابود پرسنل بسیارمحترم وخوش برخورد تفریحات بسیارجالبی داشت
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:3 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:4 از 5


محمد حسن (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در بهمن 1400 03 اسفند 1400
سلام
ضمن تشکر از دست اندر کاران این مجموعه بنظر میرسید به نسبت خدماتی که ارائه می‌شود برای اجاره یک اتاق ۴ تخته بدون امکانات رفاهی خاص مثل تلویزیون و خمیردندان و مسواک و غیره هزینه زیادی دریافت میگردد . با ١ میلیون و چهارصد هزار تومان میشود در یک هتل بسیار خوب در مناطق مشابه اقامت کرد.
معماری و منظره:4 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:2 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:4 از 5


عباس (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در خرداد 1400 05 خرداد 1400
این مزرعه واقعا محیط خوب و با صفایی داره و از نظر نظافت و امکانات هم در حد یک هنل هست. برخورد پرسنل و صمیمیت آن ها هم راضی کننده بود.
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:4 از 5

وضعیت نظافت:5 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:5 از 5


سیامک (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در اسفند 1399 26 اسفند 1399
بی نهایت محیط دلپذیری داره، پرسنل بسیار هماهنگ، کمک کننده و مهربان، بازیهای بی نظیری اونجا فراهم بود مثل الاغ سواری پلی استیشن سورتمه و ... ، حتما پبشنهاد میشه، اتاق هم بسیار تمیز و با با امکانات بود و بسیار پر آرامش
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:4 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:4 از 5


ناهید (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در اسفند 1399 17 اسفند 1399
به نظر میرسه وسط هفته چندان رغبتی به خدمات دهی وجود نداره، ما همینون ۱۲ و نیم ظهر سفارش شام ماهی دادیم ولی برای شام که رفتیم اولا هیچکس نبود و بعد گفتند اصلا ماهی ندارن و بعدش غیب شدند بلاخره هر چی بود سفازش دادیم ولی بازم اشتباه اوردند. یه کم گیج بودند
معماری و منظره:4 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:4 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:1 از 5


حمیدرضا (رزرو کننده) اقامت در سوئیت 4 نفره با صبحانه محلی + ورودی مجتمع در مرداد 1399 14 مرداد 1399
برق مدام می‌رفت و اینترنت ضعیف بود که البته به مدیریت شهر دماوند مربوط می‌شد. ولی در مورد آنچه به مزرعه مربوط می‌شد در کل رضایتبخش بود ولی توصیه نمی‌کنم که از سرسره استفاده کنید چون غیراستاندارد بود.
معماری و منظره:5 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:3 از 5

وضعیت نظافت:4 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:4 از 5





ارسال نظر و امتیاز

ثبت نظر









با ثبت نظر خود، به مسافران آتی این اقامتگاه جهت ارزیابی کمک کنید